måndag 16 juni 2008

Underbara ungdomar

Har idag börjat lära känna 20 st helt fantastiska Idrottskonfirmander. Just nu är de som ljus, gör allt vi ber dem om, lyssnar och är intresserade. Wow! undrar hur länge det håller:)

Igår blev jag och K välkomnade till församlingen som nya komministrar. Min första tjänst är härmed invigd! Känns bra. Trotts all kallibalik att komma till invigningsgudstjänsten blev den riktigt bra. Har börjat lära känna de inre kärnorna i församlingarna och önskar att jag hade mer tid och möjlighet i mitt schema till hösten att träffa dem mer...t.ex. blev jag ombedd att vara med på en vandring i oktober med en grupp (hembygdsföreningen), tyvärr har jag ju semester i oktober (då jag inte har semester nu i sommar).

Har en dröm om att få in mer tid att bara gå omkring och prata med människor. Sätta mig på bänken vid Nättran/Doppet och bara vara och prata. Har just nu inte fötterna stadigt någonstanns känns det som. Precis avslutat mitt första år, fått fast tjänst och börjar med att vara uthyrd till grannförsamlingen i tre veckor...kul men märkligt. Får lära känna ett nytt arbetslag vilket är berikande och bara är en bra erfarenhet, inte minst för framtida sammarbeten mellan församlingar. Samtidigt som jag skulle vilja spendera mer tid med "mitt" arbetslag. Har lyckats missa de flesta gemensamma middagarna vi haft eller utflykter. Riktigt illa och nu under sommaren är det ju alltid som det är med semestrar...får ta igen det till hösten.

Efter skolavslutningarna, vättern, invigning och konfirmandpackning är lägenheten verkligen 100% upp och ner...ska få lite besök till midsommar...kanske iallefall ska försöka få bort lite av den kokta fläderblomsaften som klibbat in sig i köksgolvet...saft klibbar verkligen massvis! (en ny lärdom för mig)


Har fått ett litet nedslag. Riksmötet vi planerar till sommar har i nuläget inte riktigt så många deltagare som vi hoppats på. Vill verkligen inte lägga ner mötet samtidigt som det inte känns som ett riksmöte om vi inte är många från alla Sveriges hörn. Vi får se vad som händer. Än är inte Uppdraget klart!

Drömmer mig tillbaka till skolavslutningarna som i år var fantastiska upplevelse. Att ha en hel skolgård med ca 1500 personer och strålande solsken sjungandes: Den blomstertid nu kommer. Eller en hel kyrka med förävntansfulla nior som nu beger sig mot gymnasiet och nya utmaningar. Tänk att få vara en del av det och efterråt få sms:et av konfirmander "Du ägde":) Bättre än vilket knart somhelst (trotts att jag inte provat ngt knart förutom skolavslutningar)

Inga kommentarer: