onsdag 18 juni 2008

Minigolf

Igårkväll spelade jag minigolf! Jepp vi hade den första av tre sommarträffat och igår var det mest (100%) nyblivna konfirmander som var med. Utmaningen var att ingen skulle ha en chans att klå mig eller M i golf! Det höll nästan ända in i mål (18 hål), lyckades tillslut bli tvåa, de två sista hålen stälde till det för mig...eller som min lillebror brukar säga att jag måste skaffa mig en vinnarskalle.
Efter golfen fikade vi saft och bullar. Två av grabbarna passade också på att brotta ner mig vilket påminner mig om att jag måste styrketräna mer...sen blir det upp till kamp.


Idag har det varit tredje dagen med idrottskonfirmander. Bl.a. gör vi 10 armhävningar för varje svordom. Jag har fått göra 20 st för "jäkla" som jag på ngt sätt fått in i mitt ordförråd.
Det är spännande att jobba med nya människor, i andra lokaler. Känns lite som att man är på utflykt:)

Jag saknar verkligen just nu att predika. Var grymt länge sedan. Har små betraktelser emellanåt. Någon sommarkvällsmusik, andakter, vårdhemsbesök, konfirmandtal, skolavslutningar men ingen "regelrätt" predikan sen den åttonde juni. Tio dagar känns som en evighet....eller vänta då var det också konfirmation. Dvs ingen predikan sen 25 maj. Inte undra på att det börjar kännas länge sedan.
Nästa gång jag predikar är: 20 juli den 9:e söndagen efter Trefaldighet (om vi inte räknar med konfirmationen som sker den 6 juli). Att det är så långt till nästa predikan beror på att jag just nu har tre veckor med "normala" arbetsdagar. Dvs jobbar mån-fre. Även det känns lite lustigt, är inte riktigt van. Måste börja ha ett liv på helgen t.ex.:)

Nu blir det kexchoklad och fotboll!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tyckte du om fotbollen? Tråkigt slut på EM för Sveriges del. Tacka vet jag Greklandsmatchen som jag såg på plats.

AnnA sa...

Wow var du och såg en match...fusk!:)

Jodå matchen var en pina nästan rakt igenom. Tur att jag hade mkt kexchoklad:)

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig. Hoppas din midsomar afton haar varit bra. Finns det några planer på någon fjällvandring i höst?

AnnA sa...

Midsommar har varit fantastisk. Nej, inga fjäll i sikte.

Anonym sa...

Finns det intesse för en 3-4 dagars vandring under hösten?