onsdag 11 juni 2008

Bullrig arbetsplats

Hallå är det någon här!? En av stadens begravningsentreprenörer springer in i korridoren. Flaggan är inte hissad (Det har varit begravning flaggan är på halvstång och borde då en begravning är avklarad hissas till hel).
Än en gång idag får jag släppa allt för handen och göra något annat:) Nu kanske det inte tar så lång tid att gå ut och hissa en flagga…däremot tar det tid att komma in i arbetet igen…

Mitt kontor är alltid öppet…två dörrar. Genom dessa dörrar går allt igenom. Det sitter människor i rummen brevid som ropar ”Anna” och förväntar sig att jag ska svara…snacka om att alltid behöva lyssna på allt annat än det jag borde…
Har mkt småjobb att göra. Sätta psalmer, prata med en massa människor, försöker även nå folk. Telefonen ringer energiskt och det kan vara vadsomhelst…

Borde planera idrottskonfirmander som snart sätter igång…idag är dock en sådan dag där det på timrapporten står ”planera konfirmander” och jag lyckas göra precis allt annat än att planera

Inga kommentarer: