lördag 3 maj 2008

Solen, doften, gräset. regnet.

(OBS! Inlägg publicerat efter pappas 60 årsfest 10 maj:) )

Våren är här med alla sina dofter, jag blir helt berusad!

Helt full dag idag. Inte minst för att planeringen inför pappas 60 årsfest är inne i sitt slutskede.. det är precis en vecka kvar och han vet ingenting:) Har fått hit min gamla halvfrys av min morbror "jag behöver frosta av frysen" är historien till mamma och pappa, plus att "jag ska sälja den på blocket"...att jag egentligen behöver den för att frysa ner pajer och bröd är en helt annan sak:).

Har ingen tid att skriva predikan...det är Söndagen före Pingst och tiden har inte funnits i veckan ...plus att jag predikade i torsdags vilket borde räcka:)

Ikväll blir det sjöslagsfest/dans med studenterna. Imorn en gudstjänst, en mässa, ett dop, en ledargängsträff med Äventyrshelgen och Vårkonsert...sen ska jag "nog" sova...eller nä vi har telefonmöte (jag, mina bröder och G) ikväll kring det sista som ska inhandlas, vem som gör vilka pajer etc inför nästa helg...jag kommer göra alla specialkonstpajer/kakor och sånt....ska bli kul att få lära sig och testa på det, inte minst för att jag själv aldrig varit allergisk mot något (mer än mot mögel visade det sig efter att jag suttit en hel termin i ett kontor med mögel i väggarna).

Ok Söndagen före Pingst..."tänk, tänk, tänk" (citat: Nalle Puh)

Inga kommentarer: