måndag 19 maj 2008

Proppfull vecka

Har ledigt idag...försöker iallefall:) Har ändå spanat in på vad som kommer möta mig nu denna vecka på jobbet.

Imorn har vi övning i kyrkan inför en av helgens tre konfirmationer. Sen ska jag spöa ungdomarna i minigolf (Ni har inte skuggan av en chans!).
Vi har massor av informationer på skolorna inför kommande konfirmandläsning i höst. Barn och Ungdomsnämnden har såklart möte denna hektiska vecka också (alltid så att möterna ligger när alla har som mest:) ). Ännu mer övning i kyrkan med konfirmander, en tripp till Lund för en sista träff med mina vänner jag prästvigdes med, till Ronneby för att planera sommarkonfirmander (Idrottskonfirmander).
I slutet av veckan är det begravning, övning inför vigsel, sista konfirmationsövningen och i helgen: vigsel, 3 konfirmationer och en gudstjänst på söndag...phu...sen....jepp sen ska jag ha semester en vecka till för att ladda inför Stockholm Marathon....hur dum man (läs kvinna) kan vara som ska springa det:)

Fast jag ska inte bara springa nästa vecka utan även upp till Ed med J. Ta det lugnt, läsa böcker och sen till Stockholm för att förbereda mig...helt sjukt...har satt upp ett livsmål att fixa ett marathon (och en Svensk klassiker) innan jag fyller 40. Nu med 14 år till godo ska jag göra mitt första försök.

En bild från helgens Göteborgsvarv. Den 31 maj (Maraton) ska jag försöka att inte göra samma misstag att stå vid startskottet höra skottet gå börja springa och sen få tanken "Vilken kilometertid ska jag hålla?!" Därför har jag idag letat upp mitt startnummer, börjat plugga in sträckningen och planerar att följa en farthållare... har tränat in ett 3½ timmarstempo...kommer jag in på 4,5 timme är jag Gud:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ser helcool ut - lycka till i Stockholm! Har följt din blogg ett tag men inte lyckats få någon riktig koll på hur arbetsfördelningen ser ut för en präst(gudstj, vigsel, dop, konfundervisning, själavård mm). Hur mycket tid lägger du på de olika delarna av yrket? Förstår att det kan variera mycket beroende på vilken tjänst man har men hur ser det ut i ditt fall? Hälsningar från Linda (byter läraryrket mot präststudier till hösten)