söndag 11 maj 2008

Vi Lyckades!!!!

Under en längre tid har jag inte vågat (eller tidsvis hunnit) lägga in mina inlägg pga en HEMLIG FÖDELSEDAGSFEST!!! Jepp det är sant! Min far fyller 60 imorgon måndag och igår lördag hade vi bestämt att vi hela familjen skulle fira honom!

Min lillebror kom hem från Polen och säkerställde att mamma och pappa inte åkte iväg utan stannade hemma:)

Sen i mitten av mars har vi hållit på att smyga, planera, fixa och trixa inför festen. Vi skickade ut massor med inbjudningskort (efter dektektivarbete på adresser....vi kunde knappast fråga pappa:) ). 95% av alla vi bjöd in svarade JA!!

Som max var vi över 70 personer!!!

Mamma och pappa kom in genom dörren till min brors lägenhet...i de innersta två rummen stod alla gästerna jättetysta och väntade på klartecken....klartecknet var att jag och min äldre bror J och G började sjunga JA MÅ HAN LEVA! Och dörren öppnades och alla gästerna stämde in i sången och välde ut i rummet!!! Helt underbar syn!!

Från att den 3 maj satt in annonsen "Härmed undanbeder jag all uppvaktning...etc" fick han alltså en fest med massor av hans underbara vänner och släktingar!!! Vi hade superkul.

Och nu vågar jag skriva på bloggen igen:)

Förlår pappa och mamma för att vi inte hela tiden har sagt hela sanningen...som att jag inte alls körde till Lund, utan till Lidköping och hälsa på I:) Att jag inte skulle sälja halvfrysen utan behövde ha in den superfort för att kunna förvara pajer och bröd till 70 personer:) Att lillebror inte alls hade en anatomi/fysiologi uppgift att mäta någon släkting...de där måtten behövdes till den specialbyggda cykeln du fick i present och som jag hämtade i Falköping (Lidköping) förra veckan...och säkert mycket mycket mer:) Lögner i ett gott syfte och sällan har jag varit på en sån trevlig fest.

Inga kommentarer: