söndag 6 januari 2008

Alltid lika roligt

Att se vad som kommer ut ur ens tankar när det VERKLIGEN är dags att skriva predikan (verkligen=du måste gå om en timme...för då börjar det!)...Brukar tippa lite på min egen förberedan..."Fem spänn på att denna tanken kommer få plats"...dock har jag inte kommit på ett system på hur jag ska vinna de där fem spännen...finns ingen logik (iallefall inte än) i vilka tankar som faktiskt kommer med i slutändan... trodde först att det va måndagstankarna (dvs de långt i förväg) som va säkrast att tippa på...men nä...

Iallefall predikan är klar! Det blev ett fall från klar himmel igårkväll (efter festen med innebandydamerna). "Åh!!! Det handlar ju om horoskop!" Stjärntydarna!!! Sprang i morse iväg och köpte dagens Aftonbladet...på sista sidorna måste det ju finnas något horoskop till dagens predikan...
Mycket riktigt nästan längst bak under serierna fick jag reda på hur min måndag skulle se ut (såg ut att bli en lugn måndag vilket jag skulle kunna hålla med om..om det inte va så att jag känner migsjälv).

Ikväll är det sista gången för den här julperioden jag får fira gudstjänst med de vacckra granarna i kyrkan...hur ska det sen gå?...ska ta en bild på dem ikväll!

Inga kommentarer: