måndag 7 januari 2008

Tv rekord!

Har den senaste veckan sett tre Harry Potterfilmer!!!

(dvs slagit stort rekord i tid framför tv:n i år/förra året...grymt imponerande)

...den uppmärksamme Harry Potter fantasten har såklart sett att grundinspirationen till trettondedag jul predikan kommer från film nummer två!

I denna säger nämligen Dubledore till Harry: "Harry det är inte vad du kan utan det du gör som visar vem du är". Dvs Harry är inte någon ond trollkarl bara för att han kan, har liknande färdigheter som dessa...det är vad han väljer att göra med dessa färdigheter som spelar någon roll.

....likt vår förmåga att ta till oss horoskop och andra påverkningar om vad vi ska tycka, göra etc. ...dessa spelar ingen roll, för det är vi själva som gör våra val...

jepp jepp...nästa gång jag funderar på att använda Harry i mina predikningar (nu i söndags kanske det inte var sådär jättetydligt:) ) är på långfredagen... Jesus ger sitt liv, går frivilligt in i döden för dem han älskar...vad kan Harry Potter ha med det att göra...vem vet...

Har lovat migsjälv att inte jobba idag...och inte träna mer än ett pass (innebandy)
...kliar i fingrarna...vad ska jag nu göra? ..den fjärde Harry Potterfilmen verkar tala till mig:) (fick dem av mina föräldrar i julklapp)

Inga kommentarer: