söndag 6 januari 2008

Granat och klart!

Är förälskad i kyrkans julutseende: ljusen, granarna, värmen som sprids i hela rummet...bara bävar tills jag blir tvungen att ta ut min gran från lägenheten...när infaller tjugondedagknut?

...eller njä förresten det är ingen fråga...Borde vara liknande svar som när jag vid ett annat svagt tillfälle i somras frågade min svägerska om Lidingöloppet gick i Danderyd...ah denna förmåga att säga saker och sen tänka...eller nja tänka och tänka...stackars min församling...undrar om de har fått ett Guds ord predikat för sig under de månaderna jag varit här eller om de har haft fullt upp med att sortera kring allt som kommer ut ur ens mun...kanske borde åka på retreat (dvs. vara helt tyst ett par dagar/veckor/månader/år?)

...har överlevt jul och trettonhelg, vilket innebär att nästa gång jag predikar är på min födelsedag...3 feb...då får de bli eld och svavel...plus en och annan fastlagsbulle innan fastan sätter igång!
Temat för fastlagssöndagen är "Kärlekens väg"...vem vet det kanske kan gå vägen ...evangeliet kräver en del teologisk analys...jag har tiden för mig:)

Inga kommentarer: