söndag 27 januari 2008

Idag är det söndag på en söndag!

Kanske inte revolutionerande för många DOCK för mig är det lite pirrigt inför att det imorn är måndag. ...jag ska nämligen inte vara ledig imorn! Dvs jag har idag söndag på en söndag och inte på måndagen (första gången sen jag prästvigdes jag på pappret inte är ledig en måndag...om vi bortser från nyårsafton)

Det har lett till att jag just nu börjar riva, slita och slå mina grå ihop inför nästa söndag. "Kärlekens väg" är temat och evangelietexten handlar bl.a. om att Jesus berättat hur han ska dö och dödas....död och kärlek...alltid hand i hand...

Har sett Passion of the Christ ikväll. Tänkte ända fram tills 16 minuter in i filmen "Jag ser den med konfirmanderna" ....dock...under de första 16 minuterna hann jag stänga av och på filmen två gånger för att "Nä den kan inte börja såhär"...hur kan en film börja med att Jesus blir förråd, tagen inför dom och sen bli styckad de närmsta två timmarna...vad hände med hans liv?...är det tillslut bara blodet, slagen och huggen som spelar någon roll...nä ser hellre bumbibjörnarna med dem...eller nja...njä...

Ska bli spännande att se all aktivitet som faktiskt sker på måndagar. Bland annat träffas syföreningen i Grönadal...vilket påminner mig om att jag ska plocka fram mitt korsstygnsarbete jag har liggandes här någonstanns!

Imorn ska jag också förrutom sy korsstygn, springa, börja dansa även bestämma mig för hur min fasta 2008 ska se ut...blir det frukost, godis eller bara inköp?

Inga kommentarer: