tisdag 8 januari 2008

Vi började med kärlek!

Årets första konfirmationträff började med en rivstart! Kärlek, sex och förälskelse!
(såklart pratade vi också lite om hur julen hade varit...elgitarr verkar varit "the thing" i år)

Obetalbart är att se deras blickar! Speciellt när konfirmandprästen(jag) skriver deras spontana ord kring sex på tavlan, "Ok, sked, vad sa ni det betydde?" ...lektionen innehöll således allt en första lektion kring kärleksrelationer ska göra. Nästa gång har vi spelat över nog och kan gå djupare in på ämnet...är det verkligen utseendet som är viktigast? Att man har kul ihop? Förälskelse vs Kärlek...är det samma sak? Kärleken mellan Gud-människa -hur skiljer den sig från kärleken mellan två människor? Är det någon skillnad?

Imorgon har jag för första gången inte bara i år utan någonsinn med onsdagsgruppen! 25 konfirmander, 25 nya namn...Jag har en och en halv timme på mig...Sen ska de sitta! (Jepp vi kommer behöva leka namnlekar, måla av oss etc hela lektionen imorn!..minst:) )
-Varför Gud!? VARFÖR! Varför har just jag fått ord och namn affasi? Tur att jag fick veta mitt eget namn ganska tidigt i mitt liv...annars hade det varit svårt.

Fick precis ett supersött sms: "Låt oss se om det är sant att Änglar finns? Eftersom allas vingar inte syns kallar vi dem Vänner. Du är en av dem"
(sen att det var i kedjebrevsform och något gott ska hända mig imorn om jag skickar den till minst fem andra och annars kan det gå tvärtom, spelar ingen roll...för med alla kedjebrev jag brutit borde jag varit olycklig/död för länge sen)

Inga kommentarer: