måndag 28 januari 2008

Segern är min!

Ikväll på väg hem från syföreningens möte (där jag: STORA KRYSS I TAKET!! Lyckades få till den andra delen av ett grönt löv) slog det mig plötsligt:

JAG VET VILKEN SOM ÄR VÄNERN OCH VÄTTERN AV JUST VÄNERN OCH VÄTTERN!

Något jag aldrig i hela mitt liv gjort förut. Fråga I, hon har alltid fått göra en smal eller stor cirkel när hon ska förklara vart hon flyttat (Lidköping) Precis som min mamma försökt med alla ramsor i denna värld för att på ett pedagogiskt sätt få till det (Vänern är Gottland och Vättern Öland och allt ologiskt som försökts inpräntats....helt fruktlöst).

Idag har jag dock löst det. Snart 26 års gåta är över!

Vänern är den runda stora sjön som städer kan ligga till vänster om utan att ha en sjö där! Och Vättern är den avlånga sjön som är precis lagom att cykla runt! Wow! Löst är löst!

Jag ger mig en dag till för att fixa mina tankar inför fastan...absolut deadline är 1535 och konfirmationslektionen a la fasta börjar.

Imorn/inatt är också uppgiften att läsa mer om El Salvador och 1977 vilket söndagens mässa bygger på. Förföljelse vs Kärlekens väg

Finns det någon lite lagom stor medalj att få nu när jag 25 och 51 veckor gammal äntligen kan skilja på Sveriges två största sjöar!?....borde finnas någonstanns...fritt fram:)

Inga kommentarer: