torsdag 3 januari 2008

Min kärlek till snö är stor!

Idag är en såndär dag då vadsomhelst egentligen får (och för den delen kan) hända! DET SNÖAR UTE! Vilket gör att det inte finns något som kan få mitt superadrealin att gå ner!

Igår tog jag fram mina olika skidmössor (läs afterski-mössor...när jag åker har jag hjälm och således ingen mössa)bara för att prova och känna in känslan. Ja ok jag erkänner:

Jag längta efter semester!!!

Om BARA 10 dagar och någon timme kan jag spänna fast pjäxorna vid ett par skidor och ge mig iväg...ahhh...

Fram tills dess är jag rädd för att mina kära arbetskamrater (speciellt vaktmästarna som just nu har det väldigt kall) kommer strypa mig om jag fortsätter vara en sån snö optimist...men de få det vara värt!


Nu ska här skrivas predikan!!!! vill ha in Betlehems stjärna på något sätt hm... kanske a la Snövit: Stjärna stjärna på himlen där, säg mig vem/vart hur och när!?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!

Då kan du och min hund ta varandra i händerna (/tassarna) och ge er ut i snön, för han älskar snö också. Ägnade en halvtimme igår på att få bort ett ton (kändes det som iaf) snö från tassarna. Hoppas läget är gott. Jag är ok i alla fall.
/Kram Fredric i skogen

AnnA sa...

Haha jodå vi kan dansa runt i snön tillsammans...om du vågar dig ut ur Ronnebys mörka skogar...dock tror jag ni har mer snö där än jag mitt inne i stan (asfalten har tom börjat torka upp)