onsdag 16 juli 2008

Back in Business

Första dan på jobbet! Känns lite lustigt att vara tillbaka efter tre veckors konfirmandläger och en veckas dansläger....går det att börja jobba igen? Igår var jag väldigt skeptisk till om jag skulle orka jobba...men känslan idag?!...DET ÄR HELT UNDERBART ATT JOBBA!!!! Har en riktig rivstartsvecka framför mig. Massvis med samtal och "organisera upp saker behov", dop, bröllop, mässa och gudstjänster.

Kände inför denna veckan att jag inte viste vart jag skulle börja. Som tur var hade jag innan/under mitt uppehåll på kontoret bokat in samtliga samtal dessa dagar vilket gör att jag nu kan börja jobba direkt. Och mellan samtalen fixa upp andra saker....som tal, predikningar och sånt....just det predikan...eventuellt behövs det två olika predikningar tills på söndag. Den ena ska pass i en mässa och den andra i en gudstjänst med dop. Dags att vara teolog!

Inga kommentarer: