lördag 19 juli 2008

Predikojakt

Mina föräldrar är på semester...när de kommer hem saknas följande saker: En folkdräkt, en plastbunke med jord och OM DE HADE HAFT NÅGOT ett paket Gevalia (som jag nu får söka någon annanstanns).
Dessa ingredienser ska blandas och användas in på söndag....tror jag....är just nu i "jag funderar och alla idéer är bra idéer" fasen inför söndagens predikan. Plus att ett doptal är färdigt och nästan ett vigseltal (finjustera imorgonbitti).

Ska bli speciellt imorn att ha min fjärde vigsel! Känner brudparet och ska med på festligheterna efterråt med skärgårdsbåt från kyrkan...därför känns det lite extra viktigt att gå upp tidigt i ottan imorn och fila ihop den där predikan (plus två doptal till) ....Goda förvaltare (temat på söndag)....hm finns det då äver Dåliga förvaltare? Eller kan en förvaltare vara god utan att bekosta andra med epitetet "dålig"?

Inga kommentarer: