onsdag 16 juli 2008

Broöppning

En del av min vardag, att bli stoppad på vägen från/till ön till/från kontoret. Jag "tvingas" ut ur min bil, se två segelbåtar (dagens special) svepa förbi i solskenet och i den svalkande brisen...hur står jag ut?:) ...helt enkelt ett välkommet stopp i en hetsig dag.


Dock är det fortfarande Nionde söndagen efter Trefaldighet på söndag med temat: Goda förvaltare. Funderar på att ta med mina två "icke så välskötta blommor" som just nu är något av det torraste som finns.


Dagens tema är att bolla mellan samtal kring att döpa ett barn och begrava en livskamrat ...vad är det emot att vara hungrig och få broöppning... ingenting.



På lördag har jag bl.a. en vigsel...lite nervöst:) (läs MYCKET) nervöst kanske pga av mina vänner kommer vara på den, det är ett par av mina vänner som gifter sig...så...vad är det att gifta sig? Vad är kärlek? Vad är livet överhuvudtaget? ...såg en serieteckning (tror det var igår) som föreställde en man som hade klättrat högt upp på ett berg bland molnen och där äntligen träffat på mannen med skägg som säger: "Meaning of life? No idea!? I just play hard to get."


Passar på att skicka en liten hälsning till min lillelillelillebror A som nu lyckats bestiga Kilmanjaro och gått ner 4 kilo på kuppen, gytt jobbat (nu kvalar du som sagt in i 60 viktklassen, go get them tiger:) )!

Inga kommentarer: