fredag 4 juli 2008

Mysteriet Bröllop

JA. Inte så svårt att säga kanske....eller det mest klurigaste i hela världen att säga och samtidigt leva upp till det.

Bröllop är ngt av det häftigaste jag gjort/gör som präst. Häftigt kanske just för att det är så helt sjukt vad kärleken kan ta människor.

Sen är det alltid lite av ett mysterium för mig då jag aldrig kan komma ihåg vilken sida hans resp. hennes släktingar ska sitta på (om det nu är en kvinna och en man som gifter sig). Och att i slutet när välsignelsen kommer inte säga "Herren välsigne dig.." utan!!!! "Herren välsigne ER.." Är så van att använda dig i välsignelsen så att det går på ren vana. När det gäller vigsel/bröllop däremot passar det mycket bättre med ER då tvåsamheten som blir ett är otroligt starkt närvarande.

Har nu gjort vissa uppdaterade inlägg i juni/maj som jag helt enkelt inte hann läsa igenom en gång till och därmed inte publicerat innan (främst från tiden inför Pappas 60 årsfest). Allt har sin tid, idag har jag slappat lite med bloggen.

Inga kommentarer: