måndag 14 juli 2008

Herräng my life!

Tre veckors konfirmander gav mig en vecka i Stockholm och Världens (även Sveriges) största Lindy Hop läger.

Har under en hel vecka haft två till tre danslektioner/dag med fantastiska lärare. Kvällarna har varit fulla av dans. De flesta kvällar var det Lindy Hop men även Dirtyfox, salsa etc.

Första kvällen (för min del, jag åkte upp efter söndagens konfirmation med idrottskonfirmanderna och landade runt sju i Herräng) stod “Herräng Midnight Marathon” på programmet och jag kunde inte annat än att ställa upp! Jag blev trea vilket var helt okej med tanke på förutsättningarna☺

Längtar redan till nästa sommar och Herräng. Väldigt välskött, väldigt kul! Ett riktigt bra “vuxenläger” Kanske inte den ultimata uppladdningen inför Vansbrosimmningen men en bra uppladdning för att kunna jobba resten av sommaren fram till oktober (kommer alltid bära med mig känslan att dansa till fem halv sex på morgonen, gå och basta, njuta av morgon solskenet och sen sova. Wow!) Försökte någon kväll eller morgon vara kvar till “Count” som sker någon gång fram mot småtimmarna och sätts upp på anslagstavlan där vi sen under dagen kan läsa hur många som var kvar vid sju och dansade och vart dom kom ifrån, ryssarna och japanerna var grymma på detta…men även svenskarna. Riktigt roligt!

C och Jag som skulle simma Vansbro satte upp en lapp i Folkets hus om att vi sökte resa mot Vansbro. Och vi hade tur. Vi fick åka med en kille och hans husbil som skulle vidare till Malung. Vi hoppade av i XXX stad där vi blev upphämtade av en av C jobbarkompis vän som också skulle simma. Kvällen tillbringade vi I deras sommarstuga med grillning…och en tidig sänggång efter en veckas påsamlad sömnbrist.

Inga kommentarer: