torsdag 31 juli 2008

LIvsvisdom V

Efter en inspirerande dag på jobbet i riksmötets tecken åkte jag hem till min lya för att packa och "sätta de sista bitarna på plats" på några agendor/betraktelser. DOCK!!! När jag kom hem fick jag i min ögonvrå se en av mina tomatplantor sloka lite TÄNKTE: JAG MÅSTE VATTNA! Tänkt och gjort...dock hade jag kanske kunnat nöja mig med just tomatplantorna för när jag kom till orkidén mindes jag L som berättat hur hon sköljde sin orkidé och sen lät den rinna av "Det ska jag prova" Tänkte jag...vilket gör att jag på plats i fönstret häller på massvis med vatten....jättedumt verkligen:) krukan fylldes fort, jag var tvungen att tömma den snabbt, nästan bredvid (på golvet) står en stor blomma plats för massvis med vatten så:

VATTNA INTE INTERNETUPPKOPPLINGEN!!!!

För på golvet var inte bara en stor blomma utan precis framför den en liten dosa (som inte är vattentät)....ah denna ångest...fick massvis av tid att packa igårkväll:) Och nu är jag på jobbet ganska tidigt för att fixa lite med agendor...som jag kommer fortsätta göra stora delar av dagen i Kristianstad för att testköra dem imorn på stoskärm.

På lördag håller jag den första Förmötesmässan för funktionärer etc. och på Söndag drar det hela igång! Wow det ska bli helt underbart!

Inga kommentarer: