fredag 18 juli 2008

Min första Friskvårdstimme

Sen jag för lite mer än en månads sen blev komminister har jag börjat jobba under sk. "arbetslagar" (varför de nu heter lagar när inte en kotte kan dem eller för den delen följer dem). Med dessa "lagar" medför bl.a. en friskvårdstimme i veckan. lite coolt! Därför: Mitt i all stress idag har jag därför beslutat mig (alldeles nyssens) för att ut och jogga intervaller en runda. Då det regnar/duggar ute hoppas jag att min kropp ska förstå att detta är friskvård och inte dra på sig någon förkylning.

Annars idag har jag hela förmiddagen suttit och varit receptionist (fick fem timmar i receptionen denna veckan som jag inte räknat med). Som receptionist svarar jag i telefon, skriver lappar etc. samtidigt som jag inte gör det jag borde nämligen: vigseltal, doptal, predikningar etc....har istället sorterat papper mellan telefonsamtalen....mkt välspenderad tid...not:) Hoppas att intervallerna ska kunna rensa huvudet och ge mig energi att skriva massvis med tal i eftermiddag innan jag vid femsnåret ska öva inför morgondagens vigsel med brudparet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lagen talar inte om "friskvårdstimme" men det gör kanske ditt lokala kollektivavtal :)

AnnA sa...

Ah det är sant! Det var därför mina arbetskamrater fått vänta nästan tio år på att detta avtal ...och så gick det i kraft precis när jag fick anställning... sant!