tisdag 1 juli 2008

Vilken hajk!

Wow vilket läger vi har haft mån-tis. Första gången jag verkligen känner att jag vill åka iväg direkt på ett läger till (ofta är jag helnöjd med lägrena samtidigt som jag känner att jag behöver vila upp mig lite innan nästa gång☺ )!

Kände genast i båten ut att detta skulle bli toppen. Att få ha ungdomarna ute på en ö…utan hotell, vattentoaletter, speglar, tv, datorer och inga möjligheter ”att bara” åka iväg en stund åt ett annat håll. På en ö är vi där, tillsammans ett helt läger bara vi, våra tält (tjejerna vann uppslagningen), lägerbål, och bad…fast det var ju jättekallt (jag badade inte!).

Kvällen ägnade vi åt grillning efter en längre bönerunda (vi gick runt ön tog nästan två timmar☺ Fast det var bra). Har aldrig varit med om att ha ett elpiano vid lägerbolet. S musiker hade ett med sig och det var toppen. Vi började med att fira nattvard ihop. Vi hade två upptryckta sångblad. Ett med mer andaktssånger och ett med mer klassiska lägerbålssånger.
I andakten fick ungdomarna ett vedträ och en penna. På träet fick vi skriva allt det som blivit fel i våra liv, det vi ångrar, eller det vi önskar, det vi är glada för, våra hemligheter med Gud. Sen la vi träet i elden och våra böner gick upp.

Vet inte hur länge vi satt och sjöng denna kväll. Tillsammans med pinnbröd och marshmallows. Wow!

Inga kommentarer: