onsdag 23 juli 2008

Första dubbletten

WOW! Har precis tittat närmare på min nästa gång att predika och tro det eller ej men: Jag har predikat på den söndagen förrut! 13 söndagen efter Trefaldighet "Medmänniskan" ...så då var jag klar med den predikan....eller inte:)
Nu ska jag göra det bättre, smartare, klurigare och framförallt mer rolig och lyssnadsvärd än förra gången (inte för att det var dåligt förra gången men iallefall).

För alla som trodde att det "bara" var att ibland ta upp en gammal predikan kan jag avslöja att jag nästintill ogillar min predikan direkt efter att jag hållt den. Tankarna blir gamla/förbrukade i den skepnaden. Och framförallt tror jag att jag skulle lägga av att vara präst och börja jobba som ngt annat om jag inte fick förnya mig, få nya utmaningar hela tiden.
...min chef har lite för ofta börjat upprepa "Du ska bara hålla på med en sak åt gången" för ofta...för det skulle jag aldrig orka...jag skulle tråkas ut! Det måste hända mer i min dag....inte för att jag inte uppskattar att ta det lugnt och inte ha tusen saker att göra...men att ändå ha känslan av att det finns nya utmaningar där som väntar...det är en underbar känsla

Inga kommentarer: