tisdag 22 juli 2008

Musik i sommarkväll II

Min favorit just nu är Amos! Profet på 700-talet f.v.t. han var grymt kritisk och inte undra på. Lever man med Assyriernas svärd under strypen och ingen kommer till undsättning så må tro att det blir folkets felaktiga levernes fel varför allt är som det är...Så underbart bittert och syniskt:)
Pratade lite kring vårt förvaltarskap av oss själva. "Vad vill vi att strecket i mitten på gravstenen ska innehålla?" dvs. hur förvaltar vi vårt liv?

Varit och lyssnat på Marimba, piano, orgel och sång ikväll. Tyvärr var vi bara runt 20 personer ute på ön ikväll....för resten av karlskronas invånare var utanför mitt fönster i parken på "Allsång i Hoglands park". När jag sitter i köket och äter brukar de ha ljudcheck och lagom till när jag kommer hem igen sitter kvällens artister och skriver autografer...ibland har det ryckt lite i mig att gå dit..speciellt när det är någon riktigt snygg...som han som sjunger Caramia...ah vad heter han...åh, ja men då var det nära att jag också stod i autografkön:) ....dock har jag ju arbetskläder på mig...hehe

Idag har jag annars funderat på att en liter kolsyrat vatten är dyrare än en liter mjölk =knasigt!

De två killarna som spelade ikväll gav mig en idé. De avslutade med en Ungers dans no 5 och fem sa de inte utan plingade ett ackord som betydde fem....vilken grej tänkte jag! Nästa gång jag ska läsa ett bibelställe ska jag inte säga alla siffror om kapitel och verser utan plinga på lite olika sätt...jepp det vore coolt...och helt oförståbart dock

Inga kommentarer: