tisdag 29 juli 2008

Inspirerande musik

Musik i sommarkväll är både frustrerande och kul. Frustrerande för att jag gärna skulle vilja träffa människorna som kommer i fler verksamheter i församlingen och kul för att det är en platform att nå ut till många som jag inte möter en "vanlig" vecka.


Ikväll har vi haft delar ur Marinens Musikkår på besök. Det blev en jättebra kväll. Inspirerande musik.


Jag kommer nynna länge på:

1. Revelj (eller vad den heter, trudelutten som berättar att det är kväll) med texten: När aftonsolen sänker sig så går jag hem och lägger mig, Godnatt godnatt, godnatt. Den spelades ihop i ett popperi med Bred dina vida vingar. Helt magiskt!


2. De blandade också Halleluia med Somertimes (tror jag det var...ah fick lite hjärnsläpp).


Kan summera kvällen som en bra kväll. Höll en andakt på temat Livet är inte rättvist! Slog vad med orkesten att jag skulle få in dem i andakten:) Läste ur: Psaltaren 138 "Gud vet om jag står, går etc" tillsammans med en berättelse om när Missionären kommer hem från en 20 år lång tjänst i afrika och inte får samma välkommnande (med orkester likt den vi har här idag) som Presidenten som varit en vecka i afrika....missionären klagar inför Gud och får höra "Presidenten fick ett mottagande...men du är inte hemma än..."


Inga kommentarer: