lördag 14 februari 2009

Dop och Karlskronaklassikern

Känner mig oförskämt fräsch i armarna efter två dagars ganska hård körning (skidor). Imorn blir det karlskronaklassikern: 9 km (ska försöka köra minst 20km). Hoppas på att mina nya pjäxor och J:s gamla skidor fortsätter kännas bra...då kanske det kan gå vägen med Vasaloppet.

Alla hjärtans dag till ära blir det tre dop imorn, med praktisk invigning av dopträdet! Det vill säga att trädet invigdes förra helgen...men det var inga dop då vilket gör att det är upp till mig att fundera ut hur dropparna ska kunna hänga i grenarna. Håll tummarna:)

Har idag än en gång upptäck att jag har en blivande (kanske) kollega som jag ser som en stor förebild...hur orkar människan vara så full av energi...grymt imponerande!

Funderar just nu mycket på "skillnaden" på kärlek och kärlek. Kärleken mellan två vänner och kärleken mellan två personer som valt att dela sitt liv tillsammans. Vad är det som gör att vissa (som t.ex. mina föräldrar) kan leva sida vid sida i flera årtionden?

Ser fram emot söndag. M och jag ska dialogpredika. Gud vad vi ska så frön...så att säga:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra tanke. Kanske att de hittade rätt från början...lyssnade på sina innersta känslor...visade respekt för varandra...och kunde ge och ta av varandra utan krav...
att kärleken var så stark och äkta från första början att den gick att vårda hela livet...