tisdag 24 februari 2009

Proteiner och Diskussionsbrunn

Idag inleder jag min andra dag av intagande av enbart proteiner (dvs. kokt fisk, qournfilé stekt med linser, spenat, tomat, brieost, räkor, tonfisk, avoccado, oliver och halloumi). Proteinkosten plus hård träning (springa hem från jobbet ikväll och skidträning imorn), ska tömma kroppen på kolhydrater. Tömma för att sen kunna bygga på i massor!

Är grymt nervös inför söndag. Kommer jag hinna i tid till starten? Kommer jag hinna göra alla förberedelser…hur ska jag överhuvudtaget förbereda migJ Ska bli skönt att åka upp tillsammans med ”de gamla rävarna” som har åkt de senaste tusen åren…är säker på att jag kommer få massor av goda tips.

Var lite hårt (näsan för hårt) att äta oliver och inte fastlagsbullar med ungdomarna ikväll.
Vi har haft diskussionsbrunn ikväll och det var riktigt, riktigt gott tycker jag (tack alla som var med ikväll). Diskussionsbrunn innebär precis som det låter en kväll full med diskussioner att ösa ur.
Vi började med att skriva ner ”Min värsta mardröm”. Sen läste vi upp lapparna och ”gissade” vem som hade skrivit vilken lapp plus att den fick berätta lite kring sin mardröm t.ex. att ngn närstående/familj/vän/den man älskar skulle dö.
Frågorna att diskutera släpptes fritt. Lappar skrev…som vanligt några snabbare och några lite saktareJ Ämnena blev brett vilket speglar gruppen, vi har olika intressen samtidigt som vi har kul tillsammans. Bl.a. diskuterade vi:
När och hur kommer tredje världskriget start? När/hur kommer det sluta?
Varför är vi mskor så brydda om att se/läsa om andras elände?
Använder vi ord som ”kränkt” alldeles för lätt idag?
Är det skillnad på att vara kristen som barn och som vuxen?
Den typiska bilden/fördomarna på prästen. Varför är mskor så påverkade och bärare av att en präst ska vara på ett vist sätt (Tack M du är så söt som tog upp denna frågan. Kärleken gick rätt in i mitt hjärta!).
Varför sker allt hemskt i världen?

Längtar redan till nästa diskussionsbrunn. Även om inte jag är kvar i församlingen till vintern kan väl SKUN bjuda in mig eller kräva att få komma på besök…och då kan vi ta fram brunnen:)

Inga kommentarer: