torsdag 26 februari 2009

Kommunfullmäktige –Personpåhopp

-Är du, XX blind och döv? Svårt att förstå?

-Småfolkets talare, härtigen av XX…

-Kvalificerat skitsnack från XX sida…

-När XX saknar argument, då kommer bottennappen, jag betackar mig från dessa lågvattenmärken…


Mina ögon svartnar…och folk sitter och lyssnar på det här och klappar varandra på axlarna när de går ner från talarstolen… jag blir arg, frustrerad och vill dra lite i några av mina medmänniskors öron, spela in dem och låta dem se på filmen…hör du själv vad du säger?

Mkt otrevliga toner i karlskronas politik…hade en artikel klar på ämnet…blev ombedd att inte ta diskussionen i media (kring debattklimat) och lät artikeln ligga…ah ibland ska man (läs kvinna) bara följa hjärtat och magkänslan.

3 kommentarer:

Jan-Olof lib sa...

Anna följ ditt hjärta och din känsla. Låt medborgarna få veta hur "smutsig" lokal politik kan vara. Ska vi få flera som Du att engagera sig måste vi nog tillsammans få ordning på debattklimatet.

Jan-Olof som försöker driva sakfrågor utan personliga slängar.

Peter Christensen sa...

Jag har vant mig, varit med på de flesta fullmäktige i Karlskrona de senaste 20 åren. Vad jag mins har det alltid förekommit ett antal debatter som bygger på väldigt lösa grunder. Men fullmäktige handlar inte om fakta. De flesta talarna cyklar utan kedja. Tomma tunnor skramlar mest. Desto mer övertygande man låter desto mer tid man tar i talarstolen desto högre rang i flocken. Att vara en god talare år inte liktydigt med att man är en duktig ledare. Att leda en styrelse eller en nämnd kräver en annan förmåga en den som förväntas att en politiker ska ha i fullmäktige.

Men jag blir nyfiken om vem XX är? Finns flera XX att välja på……

AnnA sa...

XX är lite olika i detta fallet. Men visst finns det några som är speciellt bra på personpåhopp...de slår alla al time high ibland. En sak är säker...jag kommer aldrig börja acceptera dem!