lördag 7 februari 2009

Mot Orsa Grönklitt Ski Marathon!

Har precis packat upp den sista tvätten (numera ren) från Kenya. Samtidigt packade jag väskan för att imorn bege mig till Orsa.
Känns lustigt att inte jobba i helgen utan än en gång förkovra mig i skidvärldens förunderliga mysterium...kommer jobba de två nästkommande helgerna så va inte rädd...det blir lite predikotänkande i helgen...kring temat: det levande ordet...Evangeliet är liknelsen om säden som sätts i olika jord, den goda, dåliga etc. ...en klurig text att inte bli alltför "slätstruken" i utläggningen...blir en karamell att suga på under de 42 km som jag kommer staka mig fram, på söndag (denna gång kommer jag smörja in fötterna och hoppas på att de inte skinnslits som förra gången:) )

Önskar min kollega K all lycka med invigningen av "Dopträden" i helgen. Dock kommer det inte hängas några droppar i det förrän nästa helg på Alla Hjärtans Dag då det är dop av tre barn i byn. Är säker på att det blir två goa gudstjänster för små och stora i helgen.

Håll tummarna för att SJ funkar bättre imorn än det gjorde för ett par helger sen:)

Inga kommentarer: