tisdag 3 februari 2009

Gammal!

Jepp idag händer det! Jag fyller strax över 18 år och ett av de klaraste tecknen på att jag börjar uppnå en stigande ålder är att jag vaknade av mig själv (jepp ni läser rätt) redan halv åtta i morse (ja jag lovar ni läste faktiskt "av sig själv halv åtta").

Är närvarande på jobbet idag...huvudet är någon ananstanns men har hört av sig och lovar återkomma inom kort. Till konfirmanderna har jag lyckligtvis bjudit in min goda vän D som ska prata om drogmissbruk etc. idag. Och med ungdomsgruppen blir det en fajt i spel om jag inte missminner mig helt...kanske att jag får tummen ur tills dess och bakar till någon kaka...lite fettma har väl aldrig varit fel!

Inom kort kommer jag lägga upp massvis med bilder från Kenya! En resa som fått mina ögon att öppnas: Det finns en fiende mot fattigdom! Det heter Microfinans! Är du företagare, församling eller en privatperson som har pengar som dammar i hög någonstann? Investera dem istället i Mikrofinans (företag-Nordig Micro Cap, församlingar-Kyrkornas U-fond och privatpersoner -Jamii Bora ekonomiska förening....lite förenklat och säkert helt snurrigt uttryckt...det viktigaste är att det finns former för alla att bli medlemmar och investera kapital!).

Det är en win-win situation! Samtidigt som vi får ränta på våra pengar (ungefär/minst 2%) får fattiga människor en bank att gå till! Skaffa sig ett kapital genom att spara/låna och bygga upp ett ekonomiskt hållbart samhälle! Det kallar jag fruktansvärt bra!.

kolla på: jamiibora.se eller mikrofinanshuset.se

ska fortsätta sortera kort och hitta något kakrecept....

3 kommentarer:

AnnA sa...

Jahap, med kakreceptet i högsta hugg mötte jag M-pedagog "Du ska INTE baka en kaka ikväll" ...nähä...fsånt här gör mig lite nervös...den där gruppen kan ju hitta på precis vadsomhelst:)...jag varnar er... jag är en mycket känslig människa som nu till på köpet har blivit gammal! Ah vänta! Fjärde budet "Du ska respektera din gamle vän" (i original står det något likt "hedra din fader och moder").

Anonym sa...

Grattis att ha blivit ett år äldre. Hoppas din konfirmader inte gjorde något dumt för du får tänka på blodtrycket nu...... :)

AnnA sa...

TACK Frippe! Verkligen omtänksamt.... Det blev tre sorters tårta! Det kallar jag att ta hand om en gammal präst det! Kungligt!