söndag 15 februari 2009

Härligt med Söndag!

Somnade mitt i en fest igår...var kanske i behov av lite sömn:) Vaknade idag och kände mig oehört laddad! Det var längesen jag jobbade en söndag (2 sönd efter trett.d den 18 jan innan jag åkte till Kenya). Har mycket idéer och en del av dem ska få komma ut idag!
Predikan blir en blandning av sång, monologer/teater, diskussion med församlingen, sådd av frön och presenter.

Det var inte meningen egentligen att det skulle bli sång. Men S vår kära kantor fick bara ps 882 av mig...inte vilken 882...dvs det finns minst två böcker som innehåller denna psalm:) Jag hade tänkt mig den gröna. S kom med den oranga...grymt bra tänkte jag och lyfte in orange psalm 882 i predikan...den passar nämligen oehört bra.

Karlskronaklassikern gick bra igår! Dacke bjöd på fint 3 km spår med härlig natursnö. Lyckades köra bort en platsknopp på den ena skidan...skulle till att byta den nu på morgonen och fick inte upp den förgrömmade skruven (sk. tummen mitt i handen). Det gör att jag får vila lite från skidor idag (planen var att köra ett par mil nu på förmiddan) och tar med mig löparskorna för att ta en liten runda mellan de två gudstjänsterna (har mässa 13:00 och ungdomsgudstjänst 18:00)....vasaloppet närmar sig...gäller att ta varje chans.

Nu mot ön och en efterlängtad mässa!

Inga kommentarer: