torsdag 26 juli 2007

2 frågor 2 svar

Fick ett mail ikväll med två frågor...frågor som jag får sådär ganska ofta. Tänkte svara på dem inte för att folk kommer sluta ställa dem utan mer för att jag ska bli lite mer van på att de dyker upp:)

Fråga 1: Varför trivs med jobbet?

Svar 2: Oj varför jag trivs med att vara präst. Jag vet faktiskt inte varför just nu...om jag håller på med det om 20 år kanske jag kan komma med ett vettigt svar. Direkt nu skulle svaret bli sådär krystat a la "tycker om att jobba med människor" svaret (likt vinnarna i skönhetstävlingar...dock är det nog det enda jag har gemensamt med vinnarna:) )

Fråga 2: Har du alltid pluggat i lund?

Ja i princip och nej inte alls. Min väg till att bli präst har nästan varit spikrak...njä,nja Visste att jag ville bli präst när jag var runt 15. Har dock läst ett halvår till lärare i kristianstad innan jag flyttade till Lund. Har också tagit ett uppehåll i studierna för att läsa en termin Religionsdialog i Israel/Palestina...har även pluggat en hel del annat än teologi vid sidan av de studierna t.ex. massage, teckenspråk, nyhebreiska, anatomi, pedagogik, rytmik och annat sånt därnt som man (läs kvinna) kan plugga.

Nä nu borde jag samla mina tankar inför morgondagens begravning. Det verkar dock omöjligt då huvudet är fullt av olika semseterplaner. Min planerade Iran resa har gått i stöpet...igår... ska ev boka en havskajakpadling på korsika en vecka och en vecka slappning...måste "bara" fixa lite med flyg...

Någon som vill med till Korsika en vecka paddling och en vecka slappning...ev en av veckorna?!!

Inga kommentarer: