måndag 9 juli 2007

Första Lediga Helgen!

eller nja ledig och ledig...jag var helt enkelt tvungen att ta mig lite ledigt, inte minst efter att ha jobbat piiiip-av mig de tre senaste.

Upptakten till denna helg vatt lite speciell. Tog sista tåget från Lund i onsdagskväll. Tågresan slutade i Bromölla med utropet "Ja, vi står stilla och det gör vi för att någon hundra meter fram har mötande tåg råkat ut för en olycka. Vi kommer att bli ståendes här mycket länge." VARNING!! När en tåggubbe säger "mycket länge" menar han i själva verket piiip-länge! Efter en och en halv timme kom en buss...vilken tur att vi inte hade behövt stå ute i regnet och vänta... var hemma två på natten.

I torsdags var jag därför lite smått seg. Och velade fruktansvärt mycket efter jobbet (heldag med begravningsförberedelser, träffa av anhöriga) huruvida jag vid åttatiden skulle ta en tur till Öland och dansbandsveckan...det var ju trotts allt Wahlströms. Jag bestämde mig för att inte och la köttfärsen på stekpannan...tio minuter senare hade jag fixat två reskompanjoner och stod i duschen medans den förbaskade maten stod och puttrade på spisen. Blev en ganska lyckad danskväll och jag var hemma vid fyra.

Fredagen kom...forsatt begravningstema +två till dop (=ligger sex dop på mitt skrivbord och väntar på döpningen) men vigslarna lyser (trotts babyboomen) med sin frånvaro, betyder det otukt?:) Jobbade till efter lunch slängde mig i bilen hem, fixade gårdagens mat i lunchpåsar, packade, diskade och hann precis inte slutföra inläggningen av tvättade kläder i gaderoben innan det bar iväg till Orust (Göteboogs skäägååd =blekingst uttal. Göteborgs skärgård=internationelt uttal). nja sov i bilen:)

Helgen har varit supergo (förutom för min svägerska som låg i magsjuka hela helgen) Idag har jag t.ex. paddlat kajak i förmiddags, ätit plockgodis i bilen hem (kom hem vid halv nio), sprungit en mil hem till päronen för att hämta cykeln och nu tänkte jag fullkomligt däcka...kanske på soffan.

Imorn fri dag och äntligen Spääx!

Inga kommentarer: