lördag 28 juli 2007

Halvledig Halvjobbar

Lördagkväll...hur snabbt och tätt kommer de egentligen? Och nej jag är inte riktigt klar med predikan:) Men lugn har målet inställt på att bli klar ikväll och inte vänta tills tidigt imorgon.

Kroppen har lite återhämtat sig sen torsdagens begravning. Har haft ett dop idag, ett hemdop med strålande solsken! Kan det bli bättre?!

Har fått hem ett skrivbord idag. Jag och pappa kruxlade tillslut in bordet genom alla dörrar upp för trappor och in i rummet utan att förstöra alltförmycket.

Imorgon är det heldag som gäller. Gudstjänst på ön, sen mässa och sist men inte minst dop av tre barn.

Barnet jag har döpt idag var lite äldre. Ca 10 månader och vägde 12 kg...blev lite intressant när jag skulle hålla honom så jag kunde hälla vatten på hans huvud:) Han var superduktig och protesterade inte alls mer än att det inte kunnat vara den allra bekvämaste ställningen just då.

Nä nu gäller 100% koncentration på predikan, förbön, inledningsord och doptal. Sen ska jag förhoppningsvis hinna ut en liten sväng och träffa några vänner som är här uppe från Lund.

Inga kommentarer: