torsdag 19 juli 2007

Mitt i veckan = Torsdag

Har drabbats av en insikt, den kom ganska sent må jag säga. Det är Torsdag idag, den vanliga känslan brukar va: "Åh vad härligt idag torsdag imorgon fredag och sen helg!!" ...hm konstigt nog har jag fortfarande den känslan kvar...jag har inte riktigt börjat förstå att jag jobbar en hel del helger... istället har jag ett lyckorus både torsdag (snart helg) och söndag (inser att jag är ledig på måndagen)....Fråga!: Hur gör jag för att behålla dessa rus, samt får mig att inse att det är bra att skriva predikan på torsdag/fredag för då slipper jag göra det lördag natt!!!

(Dock är helgens texter helt hopplösa, det är Kristi förklarings dag. Den första söndag jag predikade över i hela mitt liv för en massa årsedan...min fråga är bara när jag ska börja förstå det Jesus förklarar....känner mig som en smådum lärjunge)

Annars verkar det som om alla tar semester just nu. De flesta av mina vänner har semester. Till och med dom som jag prästvigdes tillsammans med. Helt sjukt...vart ska världen ta vägen om alla har semester?! Till exempel: Vad skulle hända med vår pastorsexpedition om vår kära assistent aldrig kommer tillbaka!? Jag vill inte veta svaret!:) Dock har det gått mycket bättre idag att svara i telefon! (Stor klapp på axeln)

Ikväll ska jag lyssna på trubadurer! (igårkväll spöade jag och Magnus (äldre bror), Anders (yngre bror) och Sara i biljard! Så jäkla gytt!)

Inga kommentarer: