måndag 2 juli 2007

Klubbad säl

Denna lediga måndag är jag riktigt avundsjuka på fräschheten (hur fasen stavas det?) hos en klubbad säl. Tvättar för första gången på en månad (sen jag flyttade till kna...fick leta lite efter och i tvättstugan men tillslut gick det). Kan lycklig, trött och talsjuk konstatera att min söndag verkligen blev en heldag.

0900 Beger mig mot ön. Pluggar predikan och sjunger liturgiskt

1100 Gudstjänst på ön

1145-1245 Förflyttar mig till den andra kyrkan, äter lunch, pluggar texterna till nattvarden.

1300 Mässa

1345-1400 Skriver de tre dopbarnens namn på massvis av lappar i min handbok "Det får inte bli fel" syndromet

1415 Jag tre bebisar, sex förväntansfulla föräldrar med tillhörande faddrar promenerar in i procession till mitt första dop i församlingen.

1500 Tre barn döpta med "rätt" namn! Vilken otrolig känsla, vilken närhet, vilken glädje

1500-1530 Plockar bort tre dopnamn och skriver till ett annat. Har ett dop till att förrätta. Ett hemdop. Ska bli riktigt spännande. Plus lyckas hitta hem till familjen!

1530-1630 Hemdop på en väldigt solig altan och med tre små barn. En stolt och pratglad storebror (t.ex. "Åh, äntligen är den psalmen slut" "Du behöver inte säga att det är från bibeln det förstår jag" "Nä inte bara XX dag idag, det är pappas också, men mamma är viktigast" "Varför sa du att XX läggs i Guds famn" etc.). En "kan själv" syster plus den allra minsta glada lilla killen. Blev väldigt hemtrevligt. Hade teckentolk som tolkade allt, funkade bra. Plus att jag övat hela natten och på de tre tillställningarna innan på att hålla välsignelsen på teckenspråk. Ett litet plus är också den goda passionstårtan!

Aslutade dagen med att slänga sopsortering, springa ut en mil, laga mat och gå på bio.... TIPS!!! Vill du se en riktigt kass film? "Die hard 4.0 nu nära dig!" ...ah... två timmar specialeffekter och två sekunders kärleksflirt på slutet...prioriteringarna blir så fel ibland...

Ska springa upp fem trappor och ta tvätten (vem har kommit på den briljanta idén att ha tvättstugan högst upp!?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du e så effektiv att jag mår lite illa!!

AnnA sa...

Ah nä inte illa! Men kanske lite som en klubbad säl...för då är vi två! hm...vem är "inflyttad dalarna"?!...flyttar mskor verkligen dit? Och varför flyttar de inte till Karlskrona istället!?