torsdag 5 juli 2007

Hjälp med ord

Appropå Affasi ....eller.... Appropå Ord

Det finns de människor som påstår att jag ibland inte riktigt träffar rätt ord ur när jag pratar. Jag skulle vilja säga att detta är tomt förtal! Aldrig att jag skulle ha en släng eller antydan till affasi...eller vad det nu heter då man (läs kvinna) byter ut ett ord till ett annat som liknar det orde som man egentligen tänkt säga.

MEN!

Om det nu mot förmodan skulle finnas någon med en annan åsikt än jag så skulle jag gärna vilja samla dessa vad ska vi kalla dem "ordbytningarna". Hjälp mig samla!

Just nu är temat på jobbet begravningar...mkt begravningar blir det just nu.

2 kommentarer:

Anna sa...

Ingen och jag menar INGEN jag känner eller någonsin har träffat bytar ut så mycket ord som du gör av misstag, så om du mår bättre av att bli kallad ordbyterska istället för afasiker så fine with me, det är ju bara ett annat sätt för dig att byta ut ett ord på =)

Språkpolisen sa...

Eller kanske "afatiker"😉