onsdag 18 juli 2007

Ord jag inte kan/kunnat idag: 1

Förrutom att ha bråkat en hel del med telefonen (tappade nästan bort en dödsanmälan då jag gjorde om den till ett dop...hade kunnat gå sådär...), träffat två dopfamiljer, spöat min lillebror och hans flickvän i biljard, rensat lite bland böckerna och börjat inse att jag ska predika på söndag har jag tappat bort en hel del ord...

"Åh..det är en blandning mellan bowling och pingis, fast du petar på bollen med en stav"= biljard

"En sån där du har planterat dina blommor i" = blomkruka

"de ramlar annars, böckerna" = bokstöd

"Man sticker in dem i läsaren" = minneskort.

Ska springa efter ordboken...och ha! Jag kan massor av ord...får verkligen leta efter ord jag inte förstår vad de betyder...nu ska jag bara finna dem när jag behöver dem...hm...

Inga kommentarer: