tisdag 17 juli 2007

Ahhh saknar utbildning!

Sitter och har receptionstiden på pastorsexpeditionen!!! AH!!! Jag har ingen utbildning på att svara i telefon! Och absolut ingen utbildning på att skriva i Dödsfallsanmälningar, dopanmälningar och ha koll på vilken kantor och präts som har vilken vigsel...men det är lungt tänkte jag när Kyrkoherden ringde in mig tidigare idag...vad kan hända?! Telefonen kommer ju ändå inte att ringa.

Nu en 40 minuter senare har jag fått ta emot två dödsfallsanmälningar varav båda jag måste ringa tillbaka om sen för att lösa vem som är präst etc. Ett dop som jag inte hittade blanketten till...dvs..får ringa dem igen också när jag hittat blanketten och funnit all den information jag glömde ta. Sen ringde ett blivande brudpar också från Malmö som var i krokarna i helgen och ville passa på att träffa prästen, kantorn etc...hehe som ni kan räkna ut gick inte det heller så bra:)

Jepp jepp nu ringer telefonen igen....Nu kan ingenting gå fel!

Ska bli skönt att få komma tillbaka till sina vanliga arbetsuppgifter efter lunch:)

Inga kommentarer: