torsdag 28 februari 2008

Fingrarna kliar

AHhhh ok jag erkänner! Just nu är det riktigt hårt, jobbigt, fruktansvärt, spott och spe svårt att hålla sig borta från dataspelandet...och vi har bara kommit halvvägs in i fastan!!! Jag MÅSTE komma på något annat att göra med fingrarna...börjar få en större förståelse för rökare som slutar röka och kaffedrickare som blir vana av att hålla en kopp i handen några gånger per dag.

Vem var dum nog att lägga fyra olika fastegrejer:) Dock ska jag inte klaga sådär mycket. Det står nämligen i bibeln att "fasta i skymundan, gå inte ut på torget och späk dig etc utan klä dig som vanligt och le" (grymt fritt citerat:) )

En riktigt rolig sak hände idag! Skolan i bygden hörde av sig och undrade om jag inte ville visa den (kyrkan!) för en sjätteklass, prata lite om kristendom etc ...gissa en gång vad jag svarade:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När du skriver "...visa den för dem..." undrar ju vän av ordning vad skolan ville att du skulle visa för dem... och hoppas att det var kyrkan...

AnnA sa...

hehe vad har jag skrivit egetligen:) (får läsa en gång till noga)...men jo den är sannerligen kyrkan i detta fallet!:)