lördag 2 februari 2008

Sista lördan innan fastan

Sitter i vanlig ordning och spelar spindelharpan istället för att göra det jag borde:) Tänk så mycket tid jag kommer få över...speciellt på lördagskvällar innan en jobbsöndag...då läggs många timmar på spindelharpan.

Om någon frågar mig hur jag skriver/jobbar med mina predikningar växer de just nu fram i en symbios av spindelharpan, chips, tv och sena nätter...dvs. i allt något som inte kommer att ske under fastan...hm kanske tur att den kommer och bryter av några alltför invanda beteenden.

Annars river jag mitt hår över att det är förmycket jag vill få in i predikan tills imorn!!! Fastan, Kärlekens väg, Salvadoransk mässa, Döden, Påsken, Vandring i vårt liv, Start och mål, Vandra när vägen/målet är dig given och du inte vill mm ...ah ok jag måste sålla....efter nästa parti av Spindelharpa såklart:)

Hade mina kära föräldrar, S och D här innan på lite födelsedagsmiddag...det blev klockan fyra just för att jag visste vad jag var tvungen att ägna senare delen av kvällen åt...det är sista lördagen innan fastan...sen blir det andra bullar av!...och jag blir sådär äldre och sånt...jaja. suck. Har gett mig ett friår från allt vad åldersnoja etc heter (från 1 Advent förra året till 1Advent nästa år...måste bara påminna mig ibland:) )

Inga kommentarer: