fredag 22 februari 2008

Phu...precis hittat beviset på vem jag är

I måndagskväll tog jag fram min låda "viktiga papper" för att samla ihop dokument nog till att få ihop ett fint CV till min jobbansökan.

Till min förskräckelse insåg jag att Prästbrevet...beviset på att jag är prästvigd inte fanns med bland dessa viktiga papper trotts att det är THE viktiga pappret! Lite smått panikslagen ringde jag mina föräldrar och bad dem "hitta" brevet hemma hos dem....det gick sådär...

Med mössan i handen lämnade jag in min jobbansökan på onsdagseftermiddagen med en liten post-it lapp "komplett förutom prästbrevet" och ringde stiftet för att försöka övertyga dem om att jag trotts pappersbevis är präst.

Idag har jag återigen varit i kontakt med stiftet..."Nja vi har från och med januari i år börjat ta kopior på prästbreven...av förekommen anledning" ....ahhhh jag är ju prästvigd innan denna praxis vilket leder till att en ny Dubblet måste göras...med tillhörande stämplar och TUSEN underskrifter...ah varför måste jag vara den mest krångligaste pastorsadjunkten på denna sidan universum!?


...Men så har ju febern börjat släppa idag...och jag får en bild av mina lådor som står högst upp på hyllan (till saken hör att jag under onsdagen dammade av samtliga av mina böcker i hyllan för att hitta brevet och gick igenom alla pärmar och tidningshögar etc på jakt efter detta brev) .
..AHHH ångest! Hybris och ångest igen!

Längst upp precis under locket på en av lådorna ligger brevet/beviset/THE papper

Därmed: JAG ÄR PRÄST OCH NU KAN JAG TILLOCHMED BEVISA DET!

Imorn tänkter jag kopiera upp mitt brev i XXX antal kopior alternativt tapetsera en vägg med det! ...om någon vill ha en kopia av detta mycket fina elimenenta brev behöver ni inte ens fråga utan det kommer imorgon dag skickas ut en kopia till ALLA:) (typ)


Ska nu kämpa vidare för att denna dag ska bli lite mer utopisk!

Eller för att citera biskopens sekreterare: HURRA Anna! (phu ser det som ett tecken på att jag får behålla mitt prästbrev nu när jag äntligen har hittat det)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad jag har gjort - scannat det och lagt det på datorer, cd-skivor, usb-minne et c, etc... Lite nojig att råka ut för det där...

Hoppas du mår bra!!! ^j^

AnnA sa...

Ah! Du har alltid varit sådär higtech:) Själv kan jag knappt ens stava till scanning!

Tack för tipsen...fonväggen är snart klar...