fredag 22 februari 2008

Tillbaka till livet

Efter att under hela gårdagen legat knall pall kan jag idag äntligen sitta upp i soffan!...när jag började känna mig förkyld i onsdags tänkte jag lugnt "Äsch jag får väl träna på fredag iallefall"
...men nä sitta i soffan är alldeles tillräckligt:)

Medans jag nu sitter i min soffa ska jag förbereda mig inför morgondagens dop och vigsel. Förutom att mitt mål är att inte snörvla ihjäl det lilla söta barnet eller nysa mig igenom bröllopet ska jag rejält läsa in mig på ämnet Kärlek.

I den fina utopiska världen som jag idag hoppas få uppleva kommer jag även vara en bra bit på väg med min predikan tills på söndag...tänk om utopin någon gång skulle kunna bli verklighet... det vet jag först om några timmar.


Hittills under "P:n Predikningar och Publicerat" har inga doptal/vigseltal eller griftetal funnits. Mycket beror detta på att dessa tal blir så pass personliga att de är omöjliga att avidentifiera etc. För att ge en liten bild av hur ett griftetal kan se ut har jag nu lagt ut det tal jag höll på morfars begravning. Dock kommer jag inte ihåg om jag sa allt eller i vilken ordning etc. men det kändes bra och nja lite improvisation finns där ju alltid.

Nu ska här hårdjobbas!

Inga kommentarer: