tisdag 26 februari 2008

Karlskrona "by night"

Ikväll ca 2132 gick jag genom parken hem efter en riktigt bra och lyckad arbetsdag (uttalande endast byggt på den egna subjektiva magkänslan). Som grädde på moset är vår kära park (eller paak som det heter på Karlskronitiska) utsmyckad med en.......trumvirvel....


Melodifestival-pimpad-snäckscen!

Jepp årets färg (Karlskronitiska: fääg) för melodifestivalen är grön! Förra året var det rosa och enligt sägen lyckades hela gågatan vaddas in i ett rosa ludd:)

Ikväll har vi sett färdigt Jesusfilmen: Jesus med konfirmanderna. Riktigt, riktigt bra måste jag säga. Har fått många nya funderingar och framförallt vinklingar på saker i Jesus liv. Om julafton hade varit imorn hade jag önskat en hel dag (alt. vecka) att gro ner mig i Jesus vandring mot Jerusalem och de sista dagarna...hur många olika sätt finns det att vända och se det på?!?

Imorgon förmiddag ska jag förmodligen lägga ner en skola...önskar att "någon gång ska vara den första" ordspråket inte fanns...å andra sidan är det skönt att mötet äntligen är här då jag fått VÄLDIGT MÅNGA mer eller mindre trevliga mail (läs otrevliga hånfulla näsintill hotfulla)

1 kommentar:

AnnA sa...

Ah glömde ju berätta att jag bor i huset till vänster bakom snäckan. Ser man noga syns mina fönster bakom träden:)