tisdag 19 februari 2008

Lugnaste veckan!

Just nu utnämner jag denna veckan till att vara/förhoppningsvis bli den lugnaste veckan sen jag prästvigdes!!!

Det är sportlov och vi har inga konfirmander, ungdomsgrupper eller kurser: WOW! (nog för att jag saknar konfirmanderna...men att rulla tummarna ibland är inte fel det heller).

Känns gött med en lite mindre stressig vecka (den innehåller dock predikan, dop, bröllop etc iallefall men lugn för att vara en av mina veckor:) ) speciellt eftersom jag precis har kommit hem från ett sjukt SOLIGT alperna...

...vilket jag härmed idag gladeligen visat runt min fina solbränna för allt och alla som vill (eller för den delen inte vill) se den:)

Först var det såklart arbetskamraterna "Jo...va de sol sa du?"

Sen Syföreningen...."Solbränd!?...jag får ställa mig på denhär sidan så jag ser för solen...nja... minsann lite fräknar är där."

LITE FRÄKNAR!?!?!? Det är hur många somhelst! Överallt! Mitt i Februari månad är jag TOP BRUN (=så brun som jag någonsinn kan bli) och folk märker det inte ens...mytteri! (Nu får jag en känsla för hur Jesus hade det när inga människor tog notis om vad han sa...vilket förresten söndagens texter till vis del handlar om...hm ska suga på dem tills på torsdag)


Något jag annars tagit lite notis om idag är hur olika människor luktar olika mycket! Sprang i förmiddags några varv i ett elljusspår och helt plötsligt utan att jag såg några människor framför mig (såg minst 50 meter) luktade det sjukt mycket parfym. Det visar sig efter ytterligare några steg att jo där framme gick ett par människor...antingen har jag ett väldigt välutvecklat nässystem (läs system som tar upp dofter...har just nu tappat namnet för det) eller så bär människor alldeles förmycket parfym på sig när de är ute och tränar/går.


Imorn ska jag läsa in mig på Bröllop! Plus att jag ska skriva ihop ett personligt brev och börja fila på mitt CV...för på fredag ska jag ha sökt min första tjänst...lite pirrigt...inte minst när min kyrkoherde lite sådär vart femte minut frågar om jag är klar med ansökan än:)

Inga kommentarer: