söndag 24 februari 2008

Lärorik helg

Sitter just nu med tandborsten i munnen och inser att jag har haft en väldigt lärorik helg.

Under lördagen hade jag barndop och vigsel. Barndopet var för ett barn som varit mycket, mycket sjukt. Och vigseln blev otroligt lyckad fastän jag legat sjuk större delen av veckan.

Idag har jag haft en gudstjänst och en mässa "som vanligt" en söndag. Temat var Kampen mot ondskan. Just nu har jag den härliga känslan av att vilja söka mer kunskap, mer förståelse i de teologiska tankarna jag denna veckan har stött på. Tänk om jag fick ägna mig åt teologi en hel dag...wow...fast egenligen vad är inte teologi??


Imorn ska jag åka en tur till Kristianstad. Har kallat till möte med gudstjänstgruppen inför Svenska Kyrkans Ungas riksmöte i sommar. Bland annat ska vi imorn gå guidad tur runt i de lokaler vi kommer vara i under mötet. Plus att det i dagarna blivit klart att vi får ett helt lovsångsteam vars ledare kommer och är med i gruppen...dvs riktigt intressant morgondag. På kvällen väntar årsmöte, dans....och kanske en liten liten joggingrunda...om jag känner att min kropp orkar efter förkylningen (har i dagens predikan bl.a. diskuterat frågan om folk som i dessa tider får snuva inte skulle fått det om de bett tillräckligt!...såklart frågade jag församlingen om de hade varit snuviga innan jag började predika.

Fick ett sting av Lund-saknad igårkväll....spääxare ringde och sjöng för mig...ahhh...måste ner till Lund och träffa dem snart...finns inte mycket jag är beroende av i denna värld (som snus eller kaffe) spääx tror jag dock har blivit ett beroende!..mycket lärorikt:)

Inga kommentarer: