onsdag 20 augusti 2008

Arbetslusten är tillbaka!

Har haft en liten nedgång i arbetslusten sen jag kom tillbaka från Riksmötet. Har kännts som att jag håller på att bli "gammal och rostig" som att jag gått i gamla mönster och inte haft tid för att förnya mig eller hitta på nya utmaningar etc.

Idag däremot har jag, K och M suttit och planerat vidare inför höstens konfirmander och konfirmandassistenterna och äntligen! Äntligen finns det nya utmaningar att hugga tag i! Har verkligen längtat efter att ha något att se fram emot och se hur terminen kommer att se ut! Vilken lättnad... eller nja lättnad och lättnad...kanske mera en lättnad i form av att nu vet jag vad jag har att jobba med. Förstår hur människor kan bli sk. utbrända. Genom att ha massor att göra utan att egentligen veta hur/vad/varför/när.

Till höstens blivande konfirmander kan jag bara säga: OS GULD! Det kommer bli den bästa konfirmationen 2009!

1 kommentar:

Sus--IE sa...

Ha
Ja du gammal och rostig!!!
Det kanske känns så. men det lär dröja ganska länge till för din del ...
Jag däremot ...