fredag 15 augusti 2008

Jag ska bli faster!

Grymt häftigt! Det är min äldre bror och G som äntligen (äntligen och äntligen...de känns inte så gamla) väntar barn...vårt första tredje generationen barn. Dvs jag har aldrig varit faster förrut etc...plus att jag har kommit på att jag aldrig kommer bli något annat än faster då jag har två bröder. ..faster låter mycket strängare och tråkigare än moster...attans också! men pax för att vara barnpassare!

Sitter i receptionen idag och ska få ihop söndagen samtidigt som jag hela tiden blir avbruten av en massa samtal och annat....hm... lite mission impossible...få göra så gott jag kan...vill helst inte sitta inatt eller imorgon och förbereda då J:s föräldrar kommer på besök och vi båda för en gångs skull är lediga en lördag (kryss i alla hörn!)

Medmänniskan...är det våra största dålda hjältar? Ska ta mig en titt på vilka texter som ligger runt söndagens...kanske ligger det något smaskigt precis intill...Gylleneregeln t.ex. har kontexten att Jesus står på ett "berg" därav kallas avsnittet bergspredikan (monthy Phytons "big nose" och "God bless al the cheesemakers") ...ah okej ringrostig är ordet:)

Inga kommentarer: