tisdag 19 augusti 2008

Helt omhändertagen

Idag bär jag fortfarande runt på en stor mättnadskänsla. Blev helt attackerad av mat igår:)

Först eftersom det var måndag och ledig dag var jag inte uppe sådär jättetidigt och åt frukost. Tänkte att "Mmm måste äta mat idag sen" Och det gjorde jag!

Första anhalt var hemma hos mina föräldrar. En halv äppelkaka (åt jag själv!) och två stora portioner fisksoppa innan jag åkte iväg för att besöka syföreningen på sitt första möte för terminen.

Eftersom syföreningen hade just sitt första möte för terminen stod det middag på schemat. Ingen idé att slingra sig...vilket innebar två portioner flygande jakob med tillhörande efterrättskakor!

Ännu senare på kvällen skulle jag träffa några goda vänner och bl.a. planera lite vigseltal inför helgens vigsel. Då hade dom väntat med att äta och bunkrade fram ungslax, potatis, sås och cheescake till efterrätt:) Jepp jepp rejält omhändertagen med mat!

...riktigt tur att jag hade två snabba mil i kroppen sen förmiddagen...annars vet jag inte hur jag hade mått idag:)
Har lite smått börjat snegla på 15:de söndagen efter Trefaldighet "Ett är nödvändigt" som är nästa gång jag predikar...kanske mest börjat snegla på det för att vi har en vikarierande kantor som kom in idag och därmed har vi redan satt psalmerna!

Inga kommentarer: