tisdag 26 augusti 2008

Kvällens återträff

Kan sammanfattas med tre ord: Kul kul kul

Tolv av 22 idrottskonfirmander kom till träffen ikväll. Tolv helt fantastiska ungdomar. Önskar att de tillhörde min församling:) Samtidigt som jag kan lyckönska I till att ha massvis med goa ungdomar att jobba med.

Vi började kvällen med att äta tacos tillsammans och prata kring sommaren, vad som hänt sen konfirmatonen. Kvällen innehöll även en kamp mellan tjejerna och killarna i en tredelad kamp. Vem är bäst på: Bibeln, sammarbete, listighet och utslagstävlingen: tvärtomfrågor (säg nej när det rätta svaret är ja). Sen avslutade vi kvällen med andakt tillsammans. S en av de bästa kyrkomusikerna jag träffat improviserade till en läsepsalm som ag pratat om i andakten och glömt berätta att jag gärna hade velat sjunga...och vad händer! När jag pratat klart hör jag han klinka igång just den psalmen! Helt underbart. Ett riktigt Halleluja moment!

Denna kvällen lever jag länge på! Imorn är det återträff för byns konfirmander. Vi har ungefär 35 av 42 anmälda tror jag. Denna veckan är full av återträffar vilket jag aldrig haft förrut. Än sålänge lever de absolut upp till förväntningarna

Inga kommentarer: