torsdag 6 mars 2008

Bambino Pucko

I tisdags tog jag rullskidorna nätan (läs verkligen nästan!) till jobbet. När jag kom in mötte jag min kyrkoherde som lite snällt gav mig epitetet: Bambino Pucko (översatt tror jag det betyder lilla pucko)

Eventuellt håller jag med honom


Nu har jag gjort 4 km och 10 meter....nio mil...peace of cake...not!:)
Idag har jag haft en riktigt effektiv dag! (dvs jag har inte rört rullskidorna)
Började med en halvdag kring ungdomsarbete vilket var grymt inspirerande. Sen har jag planerat/fixat/packat till konfirmandlägret som drar igång imorgon. Nu ska jag bara packa ihop mig här hemma...och imorn tänkte jag få en uppenbarelse om vad jag ska predika om på söndag..
....det är Maria Bebådelsedag och just nu har jag ingen koll...fast å andra sidan när jag har någonsinn haft det en torsdagskväll:)

2 kommentarer:

– – – sa...

Marie beb är ju en helt underbar dag! Utmärkt tillfälle att tala dels om inkarnationens under (det är ju det dagen egentligen handlar om), och dels om det stora i att säga JA till Gud och hans kallelse.
Vad hade hänt om Maria hade sagt nej? Kunde hon säga nej? Hur skulle du reagera om Herrens ängel kom och sade att du skulle föda Messias?

AnnA sa...

Absolut håller med dig. Maria beb är en go dag. Just denna söndag kommer jag predika tillsammans med mina konfirmander och jag ska försöka låta dem se vad de upplever av Maria etc. En idé jag har är att lyfta fram olika öden flickor/pojkar råkar ut för idag alt. hur kallar Gud oss?